Kära bandyvänner!
Det börjar att dra ihop sig för ett riktigt drama när vi nu har endast tre omgångar kvar av grundserien. Det kanske blev onödigt spännande i tisdags när vi landade två poäng på kontot där Boltic besegrades på bortaplan. Grabbarna visade upp en stor offervilja när domarna skickade tre(!) av våra spelare till utvisningsbänken i slutet av matchen men lyckades ändå komma ut med en seger mot ett vilt kämpande hemmalag. Otroligt starkt!
Imorgon väntar ett Västerås fyllt av nyblivna världsmästare i Eriksson Arena. Under säsongen har vi radat upp starka prestationer mot topplagen i Elitserien men ännu inte riktigt nått hela vägen till en seger. Jag tycker verkligen att vi har tagit stora steg den här säsongen och där vi kan störa vilket lag som helst. Är det imorgon vi tar den vinsten?
Match: Åby Tjureda IF vs Västerås
Matchstart: fredag den 30 januari kl 19.00
Baren & AW från kl 17.45
Bandybussen avgår från Centralstationen kl 18.00
Vi vill också passa på att prata lite om Bandyfinalerna i Västerås helgen den 13 – 14 mars. Jag tycker det skulle vara roligt om så många av oss som möjligt kunde åka upp och titta. Som förening har vi biljetter till halva priset och är vi tillräckligt många så kanske vi kan anordna en gemensam bussresa dit till självkostnadspris. Kolla med Era lag och se hur intresset är och till alla er andra som också är intresserad så kan ni anmäla ert intresse till patrik.adaktusson@atif.se. Mer information kommer i helgen.
Varmt välkomna imorgon!
