Viktor Johansson om premiären i Svenska Cupen: Taggade för mötet med Villa Lidköping

Viktor Johansson om premiären i Svenska Cupen: Taggade för mötet med Villa Lidköping

Premiärdagen är äntligen kommen där Åby Tjureda gör sin första match för säsongen i Svenska cupen! Vi tog en pratstund med Viktor Johansson för att höra hur hans tankar och känsla är – inför mötet mot de Svenska mästarna Villa Lidköping.

– Vi är taggade! Vi sa på vårt samtal inför matchen att vi var taggade och laddade. Det känns skönt att det drar igång och det ska bli jäkligt roligt!

Första hemmamatchen i Eriksson arena ställs ni mot inga mindre än gästande Villa Lidköping, hur har förberedelserna sett ut för er och vad kan vi vänta oss att se från Åby i denna inledande match?

– Vi kommer direkt från liten rink, så förberedelserna har väl inte varit de bästa. Men detta gör det taktiska spelet enkelt, då vi bara kan ut och köra. Var och en av oss ska ut på isen och ge allt. Vi kommer att jobba hårt och försöka ställa till det för ett skickligt Villa! Vi har bra fart framåt så vi kommer försöka hota dem med våra omställningar. Fasta situationer kommer bli en viktig del för att kunna hänga med i matchen, men framförallt ett hårt jobbade lag som är taggade på Elitseriespel – där vi inte har för mycket respekt för våra motståndare.

På ledarsidan är läget detsamma som föregående år med Johan Svensson och Christian Boman i täten, men på spelarsidan har det tillkommit flertalet nyförvärv inför säsongen 2024/2025. Har dem hunnit komma in i laget på ett bra sätt och hur skulle du beskriva deras tillskott till Åby?

Jag tycker absolut att de har kommit in väldigt bra. De har bott i Växjö ett tag vilket gjort det lätt för dem att komma in i laget utanför planen. Det är skönt att vi har cupmatcherna så att samtliga spelare kan känna in varandras speltänk, och att vi står med en gemensam bild när serien börjar. Nyförvärven kommer in med olika erfarenheter. Några kommer med rutiner från eliserien och andra kommer bidra med hårt jobb. Det är bra med en bredare trupp så att alla måste prestera både på träning och match. Detta tror jag kommer vara en väldig framgångsfaktor då detta är något vi saknat i Åby de senaste åren.

Vi tackar Viktor Johansson för hans insikter och ser fram emot premiärmatchen i Svenska Cupen!

Köp biljett till kvällens match

Uttagna till P19-landslaget

Uttagna till P19-landslaget

Grattis till Algot & Lukas!

Algot Thuresson och Lukas Mattsson uttagna till P19 landslagssamling! Algot Thuresson och Lukas Mattsson är båda uttagna till P19-landslagets samling den 13-15 september i Bollnäs💪

ℹ️ Landslagets förbundskapten Daniel Skarps har tagit ut 27 spelare inför VM i Sandviken i Januari 2025, varav Thuresson och Mattsson intagit två av dessa. Samlingen är ett tredagarsläger som äger rum i Bollnäs, samtidigt som en seniorlandskamp mellan Sverige och Finland kommer att spelas. Stort lycka till killar!

Läs mer om samlingen och se hela truppen. 

Ett sista ryck på onsdag!

Ett sista ryck på onsdag!

Ett sista ryck inför uppspolning på onsdag! 📆

Nu på onsdag 18:00 samlas vi i hallen för att lägga tillbaka gummimattor och passa på att fixa det sista innan uppspolning ska ske – Arbetet beräknas pågå ca 2 timmar och ju fler vi blir, desto fortare går det!

All hjälp som vi kan få är värdefull och uppskattas enormt för att få i ordning hallen i så gott skick som möjligt inför säsongen!

… inte långt kvar nu! 💛🖤

Vi söker förstärkning till föreningen!

Vi söker förstärkning till föreningen!

Vill du vara med och göra skillnad i vår förening? 💛

Vi behöver just dig! Om du gillar att engagera dig och vill bidra till gemenskapen i Åby/Tjureda, är detta din chans. Vi söker flera personer som kan hjälpa till att köra ismaskinen i Eriksson Arena under den kommande säsongen, kvällar och helger. Din insats kommer verkligen att uppskattas, och du blir en viktig del av vårt lag!

Alla är välkomna att höra av sig till Anders Oskarsson för mer information eller för att anmäla sitt intresse. Ditt engagemang betyder mycket för oss! 💛🖤

Kontaktuppgifter Anders Oskarsson:
📞 076 – 329 07 89
📨 anders.oskarsson@gmail.com

Städdag i bandyhallen på lördag! 🧼🏒

Städdag i bandyhallen på lördag! 🧼🏒

Nu på lördag kl.10.00 samlas vi i hallen för en gemensam städdag. Vi behöver all hjälp vi kan få för att hallen ska vara i toppskick inför säsongen!

Vi kommer bland annat att:

  • Tvätta fasaden på norrsidan 🏢
  • Dammsuga läktarna 🧹
  • Torka av reklamskyltarna 📋
  • Putsa fönster 🪟

Ta gärna med trasor, spannar och grovdammsugare om du har möjlighet. Ju fler vi är, desto snabbare går det! Tillsammans ser vi till att hallen blir skinande ren & redo för säsongen. 💪✨